Podsumowanie innowacji pedagogicznej “Triathlon uprzejmości”

Innowacja „Triathlon Uprzejmości” realizowana była w grupie dzieci 5-letnich, w okresie od kwietnia do czerwca.  Miała na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi, na to, że słowa: proszę, przepraszam, dziękuję-  nie zawsze oznaczają to samo, używa się je w różnych sytuacjach społecznych, a wypowiadanie tych słów powinno być szczere, adekwatne do sytuacji i niewymuszone.
Innowacja realizowana była w trzech etapach, w każdym dzieci poznawały nowe „grzeczne” słowo i sytuacje społeczne, w których należy tego słowa używać. Każdorazowo, po zakończonym etapie, dziecko które zgromadziło największą liczbę punktów, otrzymywało odznakę „Mistrza etapu” i nagrodę rzeczową. Przez realizację innowacji dzieci utrwaliły formy grzecznościowe : proszę , przepraszam, dziękuję i używały zwrotów w życiu codziennym, co wpłynęło na upowszechnienie tych zachowań. Dzieci nauczyły się werbalizować własne emocje, pozwoliło im to rozładowywać je w sposób społecznie akceptowany i nauczyło kulturalnie zwracać się do rówieśników. Przełamywały swoją nieśmiałość, rozwijały wyobraźnię, ekspresję ruchową i werbalną. Realizacja innowacji pozytywnie wpłynęła na rozwijanie umiejętności współpracy i funkcjonowania w grupie.