Walentynkowe kodowanie

14 luty to data, o czym wiedzą nasze przedszkolaki, przypisana Walentynkom. Tego dnia Średniaki opowiadały, jak rozumieją pojęcie sympatii, koleżeństwa i przyjaźni, w jaki sposób można okazać komuś swoją sympatię, a także dlaczego należy być miłym i uprzejmym wobec innych. Potem dzieci wzięły udział we wspólnych zabawach w ramach innowacji pedagogicznej „Matematyka- słucham, patrzę i robię”. Z dużym entuzjazmem podjęły zabawę z  matą do kodowania „Serduszko wyszło”. W tej zabawie dzieci sterowały serduszkiem przy pomocy komend „do góry”, „do dołu”,  „w prawo”, „w lewo”. Dodatkowo zabawę uatrakcyjniły kolorowe serduszka „przeszkadzajki”, którym przypisane były różne czynności. Nie zabrakło też zabawy matematycznej „Czy umiem liczyć?”, w której dzieci przeliczały serduszka i ćwiczyły umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi.mNastępnie dzieci przy pomocy podanych koordynatów, szybko odkryły zakodowane serduszko, które, jak stwierdziły, jest symbolem Walentynek. Były też  zabawy muzyczno- ruchowe „Serduszkowa gąsienica” oraz zabawy taneczne przy dziecięcych przebojach. Zabawa „Poszukiwanie skarbu”, sprawiła dzieciom wiele radości gdy odkryły smaczne żelkowe serduszka. Na zakończenie uczestniczyły w zabawie dramowej „Pomniki”, podczas której cała grupa ustawiała się w dowolnych kompozycjach i zatrzymywała ruch  w stop-klatce. A śmiechu było przy tym co niemiara. Wesołe zabawy stały się okazją do umacniania więzi koleżeńskiej, rozwijania umiejętności okazywania sobie pozytywnych uczuć ale także poszerzania  i doskonalenia umiejętności matematycznych.