Kolorowy Tydzień

W ramach realizacji programu promocji zdrowia „Zdrowym być” w przedszkolu zrealizowano „Kolorowy Tydzień”, którego celem była:

  • edukacja dzieci w zakresie prawidłowego odżywiania – nabywanie wiedzy umiejętności dbania o własne zdrowie,
  • praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w zakresie odżywiania – kształcenie umiejętności samodzielnego wykonywania prostych, zdrowych posiłków,
  • zapoznanie uczniów z zasadami racjonalnego odżywiania się człowieka,
  • kształtowanie umiejętności oceniania własnego sposobu żywienia,
  • nauka urozmaicania własnego stylu żywienia,
  • zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców, warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania o charakterze edukacyjnym.

 

Dzień Czerwonego Jabłuszka

Dzień Czerwonego Jabłuszka rozpoczął się wspólnym obejrzeniem „Bajki o jabłuszku”. Następnie Starszaki zarosiły do wspólnej zabawy ruchowej przy piosence „Małe czerwone jabłuszko” najmłodszych Przedszkolaczków. Odpoczywając po zabawie wszyscy degustowali  sok jabłkowy. Kiedy kubeczki po soku były puste przyszedł czas na małe kino i animowaną  bajeczkę pt.  „Entliczek – pętliczek” według wiersza J. Brzechwy. Dzień Czerwonego jabłuszka to także dzień wszystkich owoców i warzyw, które mają kolor czerwony: maliny, truskawki, papryka, poziomki, pomidory, czerwona porzeczka, wiśnie, czereśnie.
Zadania do wykonania w Dniu Czerwonego Jabłuszka to:
Grupa I – Zabawy badawcze „Co jest w środku jabłuszka?”, zabawy ruchowe 
z wykorzystaniem jabłek.
Grupa II – Wykonanie pracy plastycznej półprzestrzennej z do wiersza Entliczek pentliczek”.
Grupa III – Zajęcia kulinarne – pieczenie szarlotki.
Grupa IV – Wykonanie pracy przestrzennej „Czerwone jabłuszko”.








Dzień Pomarańczowej Marchewki

Piosenka „Na marchewki urodziny” rozpoczęła Dzień Pomarańczowej Marchewki. I tak jak zawsze na urodzinach, również u marchewki pojawił się tort z prawdziwymi  racami. Wszyscy, którzy przybyli w tym dniu do przedszkola musieli spróbować jak smakują cieplutkie mini marchewki z marchewkowego tortu. Następnie na ekranie  zaprezentowały się Marchewki Gimnastyczki w piosence „Jarzynowa gimnastyka”. Dzieci również bardzo chętnie ćwiczyły przy muzyce wraz z panią Agnieszką, która przygotowała dla nich zumbowe wygibasy. Przedszkolaki, zmęczone po ćwiczeniach bardzo chętnie wypiły przygotowany dla nich w przedszkolnej kuchni sok marchwiowo – pomarańczowy i bez trudu wymieniły owoce i warzywa, które mają pomarańczowy kolor: dynia, mandarynki, pomarańcze, brzoskwinie.
Zadania do wykonania w Dniu Pomarańczowej Marchewki to:
Grupa I – zabawy plastyczne – wykonanie przestrzennej dużej marchewki – wspólne malowanie farbami  
Grupa II – „Zdrowie na pomarańczowo” – wykonanie surówki z marchewki, jabłka i mandarynki.
Grupa III – pokonywanie „marchewkowego” toru przeszkód
Grupa IV – pieczenie ciasta marchewkowego




 


Dzień Żółtej Cytrynki

Dzień Żółtej Cytrynki rozpoczął się piosenką z serii „Ale babki. C jak Cytryna”. Następnie przedszkolaki z zaciekawieniem obserwowały prezentację etapów wykonania lemoniady przez panią kucharkę. W czasie degustacji lemoniady obejrzały bajkę z serii „Bajki na lajki. Cytrynka u doktora”. Dzieci miały także możliwość spróbowania owocu cytryny i mandarynki – porównywały ich smaki. Dzień Żółtej Cytrynki to także dzień wszystkich owoców   i warzyw, które mają kolor żółty: banan, melon, brzoskwinia, ananas, kukurydza, żółta fasolka szparagowa, żółte: cukinia, papryka  i pomidor.
Zadania do wykonania w Dniu Żółtej Cytrynki to:
Grupa I – Wykonanie pracy plastycznej przestrzennej techniką collage ,,Lemoniada”. Zabawa muzyczno- ruchowa z żółtymi balonikami ,,Tańce z cytrynką”.
Grupa II – Zajęcia kulinarne – ,,Bananowo – cytrynowy zawrót głowy” – pieczenie chlebka bananowo – cytrynowego.
Grupa III –  Wykonanie pracy plastycznej ,,Wesoła Cytrynka”. Zabawa badawcza z lupą ,,Co cytryna ma w środku?”
Grupa IV – Wyciskanie i degustacja soku z cytryny.









Dzień Zielonego Ogórka

Dzień Zielonego Ogórka rozpoczął się filmem animowanym „Bajka o ogórku”. Następnie dzieci z apetytem konsumowały kawałeczki świeżych ogóreczków. Wszyscy wesoło bawili sie przy piosence „Ogórek wąsaty” śpiewając refren piosenki z jednoczesnym pokazywaniem. Degustując zielone smoothie przedszkolaki oglądały bajkę muzyczną „Zielony ogórek”. Dzień Zielonego Ogórka to także dzień wszystkich owoców i warzyw, które mają kolor zielony: sałata, kapusta, limonka, kiwi, awokado, zielony agrest, brukselka, oliwka, groszek cukrowy, koperek, szpinak, natka pietruszki, zielona fasolka szparagowa, cukinia, brokuł, jarmuż, rzeżucha, zielona papryka, szczypiorek, kabaczek, szczaw, zielone gruszki i jabłka.
Zadania do wykonania w Dniu Zielonego Ogórka to:
Grupa I – Wykonanie „Kompozycji z ogórka” na papierowym talerzyku.
Grupa II – „Kisimy ogórki” – zapoznanie ze sposobem kiszenia ogórków .
Grupa III – Wykonanie maseczek ogórkowych w „Salonie kosmetycznym”.
Grupa IV – Wykonanie pracy plastycznej „Wesoły ogórek”.

Dzień Fioletowej Śliwki

Dzień Fioletowej Śliwki był ostatnim dniem Kolorowego Tygodnia. Ten dzień rozpoczął się od wspólnego wysłuchania opowiadania pt. „Śliwki”. Przedszkolaki miały możliwość degustowania rodzynek zwykłych, w czekoladzie, jak również przepysznego, pełnego witamin soku z buraka. Rytmiczna piosenka „Śliwka robaczywka”, zaprosiła wszystkich do wspólnej zabawy. Zwieńczeniem tego spotkania był udział dzieci w sesji fotograficznej z fioletową śliwką. Przedszkolaki bez większych trudności wiedzą jaki kolor ma śliwka, również wymieniły  inne owoce i warzywa w tym kolorze, jak: jagody, borówki, bakłażan, żurawina, czerwone winogrono, buraki.
Zadania do wykonania w Dniu Fioletowej Śliwki to:
Grupa I – Zajęcia kulinarne – wykonanie placka ze śliwkami.
Grupa II – Wykonanie pracy przestrzennej „Śliweczka”.
Grupa III – Wykonanie kompotu ze śliwek do przedszkolnej spiżarni.
Grupa IV – Wykonanie pracy plastycznej „Śliwka”.